پرسپولیس در حالی مقابل نفت تهران قرار گرفت که غلامرضا رضایی و حمید علی‌عسگر را در اختیار نداشت و علیرضا محمد هم محروم بود.

فوتبال

با وجود این، علی دایی به‌دنبال کسب 3 امتیاز بود تا علاوه بر حفظ فاصله یک امتیازی با ذوب‌آهن، فاصله‌اش را با استقلال 3 امتیاز کرده و به رده دوم جدول صعود کند. تیم او دقایق ابتدایی را تهاجمی آغاز کرد و در نخستین حمله جدی خود به گل رسید تا با آرامش بیشتری بازی را دنبال کند.

در دقیقه 12 امیرحسین فشنگچی با یک پاس عمقی، هادی نوروزی را در سمت چپ محوطه جریمه نفت صاحب توپ کرد. نوروزی هم با یک سانتر کوتاه اشپیتیم آرفی را صاحب توپ کرد و مهاجم آلبانیایی پرسپولیس با یک ضربه سر دروازه حریف را باز کرد. او که مدت‌ها توسط دایی نیمکت‌نشین شده بود، باز هم برای پرسپولیس گل زد تا توانایی‌هایش را به سرمربی پرسپولیس ثابت کند. او در جام حذفی مقابل نفت محمودآباد و هفته گذشته مقابل استیل‌آذین هم گل زده بود. نبود رضایی در ترکیب پرسپولیس برای آرفی بهترین فرصت بود که از آن نهایت استفاده را ببرد.

خوشحالی پرسپولیسی‌‌ها فقط 10دقیقه دوام داشت چرا که نفت در دقیقه 22 روی یک ضربه پنالتی به گل تساوی رسید. نفوذ رکابی، بازیکن سرعتی نفت به محوطه جریمه پرسپولیس با خطای سامان آقازمانی مدافع راست این تیم همراه شد و داور نقطه پنالتی را نشان داد. این تصمیم با اعتراض دایی همراه بود ولی داور تصمیم نهایی را گرفته بود. در این لحظه بهمن طهماسبی پشت توپ ایستاد و توپ را بر خلاف جهت حرکت علیرضا حقیقی به تور دروازه چسباند.

بعد از گل تساوی انتظار می‌رفت بازی هیجان بیشتری داشته باشد ولی همه چیز به درگیری‌های میانه میدان و بازی تخریبی هافبک‌های 2تیم خلاصه می‌شد. با این حال میل پرسپولیس برای انجام بازی تهاجمی بیشتر بود. این تیم در دقیقه 33 می‌توانست به گل دوم برسد ولی شوت دیدنی مازیار زارع توسط آشنا برگشت داده شد.در دقیقه41 بادامکی در سمت راست و درون محوطه جریمه صاحب توپ شد.

پرسپولیس با اتفاقی مشابه با گل اول می‌توانست به گل برسد ولی سانتر بادامکی را مدافع نفت برگشت داد. در دقیقه45 بهمن طهماسبی در موقعیتی ایده‌آل توپ را از درون محوطه شش‌قدم پرسپولیس به اوت زد. در این لحظه نفت تهران از سمت راست و درحالی‌که جلال اکبری با بازی ضعیف خود جا مانده بود صاحب توپ شد. سانتر زمینی بازیکن این تیم در مقابل دروازه پرسپولیس به طهماسبی رسید ولی مهاجم بلندقامت نفت، توپ را در عین ناباوری به بیرون زد تا نیمه اول با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

برتری پرسپولیس در نیمه دوم

بازی در نیمه دوم هم با حملات پرسپولیس آغاز شد. این تیم در دقیقه 47 به گل رسید ولی آرفی در موقعیت آفساید قرار داشت و داور گل او را مردود اعلام کرد. پرسپولیس سرانجام در دقیقه 50 به گل رسید. در این لحظه فشنگچی با نفوذ از سمت چپ، یکباره توپ را با پاسی دیدنی به سمت راست فرستاد و آرفی در موقعیتی ایده‌آل قبل از دروازه‌بان نفت به توپ رسید و ضربه این بازیکن تبدیل به گل دوم سرخ‌پوشان شد. پرسپولیس که قلب دفاع نفت را نشانه گرفته بود باز هم در پشت مدافعان حریف صاحب موقعیت شد که این بار نوروزی یک فرصت ایده‌آل را از دست داد و توپ را به بیرون زد.

دایی در دقیقه 65 کریم باقری را به جای محمد نوری وارد زمین کرد تا خط میانی پرسپولیس نفس تازه‌ای بگیرد. در این لحظات بازی بیشتر در میانه میدان خلاصه می‌شد و با گذشت زمان، شکل بازی روند کندتری به‌خود می‌گرفت. درحالی‌که کیفیت فنی بازی ضعیف شده بود، پرسپولیس در دقیقه81 به گل سوم رسید. کرنر ارسالی امیرحسین فشنگچی در محوطه جریمه با ضربه سر نورمحمدی همراه شد و این مدافع نخستین گل خود را در این فصل به ثمر رساند.

این گل تمام امیدهای نفت را برای زدن گل تساوی تبدیل به یاس کرد و بازی در نهایت با پیروزی 3 بر یک پرسپولیس به پایان رسید. سرخ‌پوشان تهرانی با این برد 27 امتیازی شدند و با تصاحب جایگاه استقلال در جدول، به رده دوم صعود کردند. آنها حالا فقط یک امتیاز از ذوب‌آهن، تیم صدرنشین کمتر دارند. البته پرسپولیس هفته آینده در یک بازی سخت باید مقابل مس کرمان قرار بگیرد و شاگردان دایی در کرمان بازی سختی در پیش دارند.آنها اما با کسب سومین برد پیاپی حالا از انگیزه بالایی برخوردار هستند.

کد خبر 119999

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز